Wednesday, April 13, 2011

~Blogging b4 go back Home~

HALLo mr bloggie,

Hari ini sye telah m'curik memori kad en SUHaiRI bin AHmad kerane ingin menCOPET gambo yg ade ddalam enpon nyer e2..:)...dsini ade bberape gambo yg ingin sye kongsi b'same kamoo smua..(^_^)..

Papa-BBy-Mama

Hutan Bandar Mutiara Rini

Desaru-melawat mak long d golden beach resort

Papa buli BBy d Damai Beach Resort,desaru

Zoo Saleng

MUUaaahh..

Fatin Tom Yam Slesa Jaya 'New Year 2011'

Mama-SAra

Bby-Mama-MAk Su



HUtan Bandar Johor








Mak Long-BBy Sara

Awie-Alia


Sista'

Sista-Mummy

soo..sweet...dad & mom

hahaha..(^_^)
Dat's oll...Jam Da mnunjok kan 5.15 pm.  time 2 go back home 2 c my Princess & Mommy..(^_^)





Thursday, April 7, 2011

~T_T~

assalamualaikum mr bloggie...

lame x bukak kamo dan menconteng sesua2 disini...(O_o)...bile t'bace wall kakak kpd sahabat 1 skola saye dulu, tros rase nak conteng2 sesua2 disini.....mngikut kate SHILA (ex-school mate) saye, abg ipar die (AZIZUS ZAMAN OMAR) telah kembali ke rahmatullah pada 23hb March 2011..kerana tlibat dgn kemalangan di lbuh raye pasir gudang...T_T... sgt menyayat hati bile mendapat tahu isterinye (kakak shila) sedang mnunggu hari untuk melahirkan puteri sulungnye...x dpt nak bygkan perasaan kak NADIA....kate nye, arwah x sabar2 nak lihat puteri yang bakal dilahirkan nanti....sehingga hari ini, 7hb April 2011, kak nadia masih mnulis di fb nye,, RINDU,,RIndu...RINdu..kpade arwah....setiap bait perkataan yang dtulis amat menyedihkan sehingga sye boleh mnitiskn air mate, walaupon sye tidak mengenalinya secara rapat.x dpt sye bygkan perasaan KAK NADIA hidup tanpa org yg d'sygi nye..check-up bby seorg tanpa dtemani suami t'cinte, bakal melahirkan bby tanpa sokongan dari org yang amat d'perlukannya...T'igt pule semase sye mlahirkan bby pada 19hb Mac 2009, melalui pembedahan. x de rase saket, cume perlu bagi tarikh jep utk di bedah, slpas e2, puase, then mnggu turn dpanggil utk dbedah...rase lega bile t'dgr bunyi tangisan bayi.....air mate sye pon jatoh secara tiba2....begini la care mak (NORIZAH CHIK) melahirkan kami ber3.....T_T...slpas selesai semua, sye diletakkan di ICU utk di check slama bberapa jam...selepasa e2, nurse pon tolak sye ke katel, tanpa memakai cermin mate & lenz, sye juge x dpt mlihat dgn jelas, tiada muke suami, mak, adik, abah dan laen2....siape nak amek beg ni?? nak tolong pegang bbY? dgn kesan bius yg masih belum hilang lagi?? tibe2 prasaan sedih dtg dgn tibe2...dlm pikiran..Knape abg x tunggu sye ddpan bilik bedah???mak pon x de...air mate pon da mgalir byk2....akhirnya mintak tlg nurse pelatih utk ambik beg dan baju2 saye dkatel lame..mcm budak2 pulak nangis...pastuh dgn muke sedeyh tuh boley plak sye mintak pinjam hndphone dkt kakak sbelah...tros tlpon mak....sedeyh tol....bile mak sampai, baru abg smpai, die kate tron bwh jap..bli mknan..lapo.....sedeyh tol....tros x b'cakap ngan die...lame gak la nanges....smpai mak kate 'da la tuh'....:)....e2 hanya dtggalkan sekejap......sye x dpt bygkan kalo sye brade dtmpat kak nadia...T_T....
tp sye harap kak NADIA akan terus kuat utk menghadapi kehidupan yang akan dtg b'same2 AISYAH nanti...banyak pesanan dan ajaran yang dtggalkan kepada nye....syukur mmpunyai suami seperti nya...tidak lokek ilmu....

LUAHAN HATI SEORANG WANITA BERNAMA ISTERI..(T_T)..NUR NADIA...


Manje rindu sgt kat abg..terlalu awl abg pergi tgglkn mnje :'( manje sunyi sgt abg..tramt sunyi..x lme g mnje akan lhirkn pu3 abg,tanpa abg d cc mnje :'( kuat ke mnje?? masih terdengar2 lagi abg ckp,t abg nk d cc mnje,bg smgt pd mnje..tapi??? abg da pgi tgglkn mnje..haritu mnje kat kempas,mnje tibe2 sakit perut,tramat sakit.mnje fikir bby dah nak keluar,mnje cari abg kat sblh mnje,abg xde.mnje turun kat bilik bawah cari abg,slalu nye waktu gitu abg bc al-quran..mnje panggil abg...lame mnje cari abg,tapi x jumpe..bila mnje sedar,rupenye abg dah xde :'( mnje sdih sgt abg..:'(   29hb mac 2011 10.04pm




6hb april 2011 9.01am
Dia..Seorang lelaki yang beriman,Yang hatinya disaluti rasa takqwa kepada Allah.jiwanya penuh penghayatan terhadap Islam.solatnya adalah maruah dirinya.Yang tidak pernah takut untuk berkata benar…tidak pernah gentar untuk melawan nafsu…sentiasa bersama kumpulan orang-orang yang berjuang di jalan Allah,Lelaki yang menjaga tutur katanya…tidak bermegah dengan ilmu yang dimilikinya.tidak bermegah dengan harta dunia yang dicarinya.sentiasa berbuat kebajikan kerana sifatnya yg penyayang…Yg mempunyai ramai kawan dan tidak mempunyai MUSUH..dunia baginya adalah rumah sementara menuju akhirat,Lelaki yang tidak terpesona dengan buaian dunia,Kerana dia mengimpikan syurga,Di situlah rumah idamannya,ALLAH telah mjmputnye kmbli pada 23 HB MAC 2011...d saat sy memerlukn nya,kni sy mnunggu hari utk mlhirkn pu3 sulungnya tanpa beliau di sisi....sy tramat mncintainya dunia& akhirat....

Dialah insan yg cukup sempurna d hati saya....
azizus zaman b omar...

AL-FATIHAH.......smoge arwah dtempatkan dkalangan org2 yg beriman dan beramal soleh....amin....

Wednesday, March 23, 2011

~(^_^)~

Hey mr. bloggie..

SORRY coz lame x bkak dan b'bual dgn kamoo..(^_^)...bz la....wit my LESEN + my BBY qaisara Burfday...n bla...bla..bla.... di ofis ni...sgt2 BORING bekerja dsini smenjak 2menjak ni...X DE MOOD...hmmm nanti i 2njok gamba bby qaisara smase myambot besday nye yer....yg penting sye suke kek nyer....comel..:)

choc idlgd secret recipe + deco from mum
pnat kaki mencarik2 lilin....frust jgk coz x dpt lilin no 2...sume ckp da abes....da tuh da abes x t nak order ke hape...sumenye sengal...:P.....hmmm..neway...ok la jgk....suro jer dak kat secret tuh lukes no 2 beso beso......hmm...cik sara dpt adiah anak patong+bantal bear+ baju2 dari mak, joyah+mak long die....suke die dpt mkn kfc...hmmm....oke la...sye nak sambong wat kije ni...kang nyonya tuwe kat opis ni memekak plak...c u sonn mr bloogie..:)..

Thursday, March 3, 2011

~HALO-HALO~

Halo mr Blog....
Lame x mnulis..(^_^)..ni pon curik2 tules....bos pon ade jeling2...hahaha....bz sgt..almaklomler...cik lisa(my ex-officemate) da x kije kat sini...aiyo...kije mnimbon2 la...filling, nak wat weekly rent lgik, tenancy agmt lagik, OL lagik...mane satuh nak wat ni...seyb baek invois da siap..lega...hmmm...sok igt nak g klas...tp pak cik kate x de plak petang...ade pagi jer...t'pakse ler msok ari ahad...lambat ler nampak nye nak dpt cik LESEN ni...susah sgt....pkai lesen terbang misti snang ekh....tp arik ahad sye nak g kendurik rumah cik renny la...kakak die kawen..ish..potong tol la pakcik ni...aiyo...ape lagi yer...bulan ni cik kecik QAISARA akan masok 2 taon...da beso da..bile nak g skola ekh...he2..mak die lak yg excited..ofkoss lerp..(0-*)...cik awie?? x de ape2 cite yg mnarik utk dkongsi dsni...(^_^)mcm biase bz dgn grai beger nye...SYE NAK MAKAN CHAR KUEY TIAO la....dgr x??? ade ke patot die ckp ''ayg tao ke tmpat yg ade jual char kuey tiao tuh''...x patot2.....he2...k la mr blog...sye nak sambong wat kijew sambel menanam FARMVILLE jep...c u soon...:)

(^_^)

Sunday, February 13, 2011

~DrivinG LicenSe~

DEar Bloggiee....

Hehehe...smlm sye baru daftar msok klas memandu....sonoknye....masok klas 1 arik lak tuh...ngantokz...tp seyb baek en.awie x balek....2nggu smpai rhat die bwk g bli mknan..pastuh sambong plak klas smpai kol 5 ptg...
x tdo ler nampaknye...seyb baek sok cuti maulud nabi....berbalas ler cuti...k. la....nak tdo kjap utk topap smlm punye..he2..(^_^)

By2 bloggie..

Monday, February 7, 2011

~HaPPy ChiNEse NEW Year~

halo blog,


He2....ape yg saye buat smase hari cuti??? x g mane2 pon...cume hari khames sye g BBQ di Tg Balao dgn ex-school mate Tech Kluang...tp yg dtg misti muke yg same jep...yg ade arik tuh...awe, nisak, ain, ateh, anem, badak, lalat, fen, raop, jiji  yg laen sye lupe namenye...hahaha..(^_^)...sory yer geng....x sengaje,,almaklomler..lame x jumpe..tp sgt2 best...mcm2 ade...udang, ayam hot dog n mcm2 lgik...pastu dlm kol 6 lbih kitorg konvoi balek jb...gerun jgak tgk si ain ngan si awe bwk kete cam plesit....bwk myvi lak tuh....i like..:)...pastu balek singgah mkn kat remaja uda...nyum2....padahal sye da msk kat uma pg td...x sentoh ler laok 2 nampaknye...sume da kenyang...diorg ajak maen boling lak kat angsana...awe nak balek dulu katenye coz sok nak balek ostel...x per, sye ckap sye balek dulu amek akak n nana nak g jgk..lg pon si tecik sara da pnat....nampak gaye cam nak tdo jep...so, cpat2 balek, amek diorg...da nak smpai angsana jiji kol ckap boling pnoh plak...so, x jadik ler maen boling....diorg kate nak g jln kat bazar jb jep...so, ape lg...ikot jer la...tp nmapk gaye si fen ngan yg laen cam da pnat jep...sian diorg...dlm kol 1 lbeh baru balek...pnat seyh,,,tp best ler...x dpt g mlake...dpt bjlan oke ler...sok pg (jumaat) plak nak g hutan bandar nak bwk si tecik mandi....hmmm..sume pon bgon lmbat...kol 5 baru grak...pastuh mlm tros g bazar jb lagik nak crik kasot adek...(^_^)...he2...pnat nyer kaki ini....ish....cek awie ni pggel la plak sroh tolong kat warong....kacao tol org nak mnules....:P
k ler bloggie....c u 2morrow....nite...

Tuesday, February 1, 2011

~Hari Cuti Yg Amat Membosankan~

Hey Bloggie,

Sye rase sgt bosan buat mase ini...(0_-)...nothing 2 do....punye la bria2 mintak cuti rini...igtkn nak g bcuti di mlake...tp alangkah sedih nye ianya x jadik...(-_-)...ape je sey nak wat arik ni....en awie jap g nak g KL...nak anto bdak nepal kate nye kat airport...b'tambah2 ler bosan..nak kuar x tao nak tuju mane plak....huaarghhhhh...tdo la ekh....hmmm...1 idea yg amat2 bgosss..tp. pnat jep ler sye amek cuti rini.....x de kije yg b'pekdah dpt sye buat...cik qaisara?? tgh sdap tdo d atas katel nenek nye....dtambah dgn angen sepoi2 bhase...mmg lame la tuh die tdo...akak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jom la kite kuar.........sye sgt busan......cik katel... sye dtg ni yer....

bye2 bloggie....(^_^)